ParodosRinkinysRenginiaiEdukacijaDailės informacijos centrasInformacija lankytojuiKontaktai
LTEN
Valentinas AntanavičiusVincas DilkaVladas EidukevičiusAdomas GaldikasJonas GasiūnasVincentas GečasAntanas GudaitisKsenija JaroševaitėVytautas Kazimieras JonynasGediminas KaraliusVytautas KairiūkštisVincas KisarauskasJuozas MikėnasDeimantas NarkevičiusMindaugas NavakasViktoras PetravičiusEglė RakauskaitėFerdinandas RuščicasAntanas SamuolisŠarūnas SaukaAugustinas SavickasLiudomiras SlendzinskisAntanas SutkusArvydas ŠaltenisJonas ŠvažasAlgimantas ŠvėgždaGintautas TrimakasSofija VeiverytėJustinas VienožinskisJuozas ZikarasKazimiera ZimblytėAntanas Žmuidzinavičius
 
<>
Eglė Rakauskaitė. Taukuose. 1998

1993 m. baigusi tapybos studijas Eglė Rakauskaitė aktyviai įsijungė į šiuolaikinio meno gyvenimą, o jos nauji kūriniai: konceptualūs objektai, performansai, instaliacijos, videofilmai, fotografijos, nuo pat pradžių sudomino Lietuvos ir tarptautinių parodų kuratorius bei kritikus. 1999 m. ji reprezentavo Lietuvą pirmą sykį šalies istorijoje įrengtame paviljone tarptautinėje Venecijos bienalėje.

Analizuodama kultūros, visuomenės gyvenimo normas, stereotipus, menininkė praturtino jų apmąstymą moteriškos pasaulėvokos aspektais. E. Rakauskaitės kūriniuose ypač svarbus naudojamų medžiagų poveikis - jos žadina neįprastus, gluminančius pojūčius, ir ne tik estetinius, bet ir juslinius.

Šiame videofilme matome moters kūną, panirusį skystuose taukuose. Filmuota trimis vaizdo kameromis, atskirai vaizduojant galvą, torsą ir kojas. Visuma atsiveria trijuose ekranuose, sinchroniškai transliuojančiuose visas filmo dalis. Vaizde nesunku atpažinti dar Renesanso dailėje įsitvirtinusią gulinčios moters figūros ikonografiją - gražų, harmoningą, gyvenimo vitališkumą įkūnijantį nuogą kūną. Idilišką vaizdą tik šiek tiek trikdo dokumentiškas filmo natūralumas - lėtai sujuda ranka, koja, kilsteli galva. Be abejo, kūną gaubiantys taukai žeidžia žiūrovo pojūčius. Susižavėjimą lydi aštrus ir ne visuomet malonus, kasdienybėje dažniausiai atstumiamas, slepiamas kūniškumo jausmas. Įspūdį sustiprina ir besikeičianti filmo spalvų skalė: šilti skysti geltoni taukai virsta tiršta (moterį įkalinančia) balzgana mase. Taip sukuriama abejonė nuogo moters kūno atvaizdo nekaltumu.

Adresas
Konstitucijos pr.22
LT-08105 Vilnius
T +370 5 2122997.
F +370 5 2122888.
info(at)ndg.lt
Darbo laikas
Antradieniais: 11.00-19.00
Trečiadieniais: 11.00-19.00
Ketvirtadieniais: 12.00-20.00
Penktadieniais: 11.00-19.00
Šeštadieniais: 11.00-19.00
Sekmadieniais:11.00-17.00
Dienomis prieš valstybines šventes - valanda trumpiau.
Nedirba pirmadieniais ir valstybinių švenčių dienomis.
Naujienlaiškis

Užsisakyti
© Nacionalinė dailės galerija