dėl grožio? Nancie Naive ir Edvino Mikulskio performansai
Nancie Naive "Buy Me, God"
"Buy me, God" kadre, lyg mirtinoje baltoje šviesoje, istoriją
pasakoja Nancie Naive kūnas bei lėliški drabužiai, jos atsargūs
šokio žingsneliai bei valiūkiška šypsena. Nancie šmėruoja kaip
virtualybėje, taip realybėje; kaip Danguje, taip ir Žemėje. Ji
apsireiškia kaip šiuolaikinė Marija - niekuo neypatinga mergaitė
Dievo motinos vardu. (Jos) kūnas tampa duona, duona - pinigais.
Kūnas yra XXI amžiaus indulgencija, sakralinė valiuta. Nancie Naive
savo nuodėmes išperka savimi, ji parduoda save, aukoja savo kūną
Dievui, ji - ir avinėlis, ir žaltys, ji yra dieviška moneta. Jos
fantomas pranašauja ne ateities ar praeities, bet šiandienos
negandas - keistą nutolusią būtį bei lengvabūdišką tikėjimo
žūtį.
Kūrinys sukurtas tarsi triptiko būdu - jis susideda iš dainos,
klipo ir gyvo pasirodymo.
Daina yra vaizdo klipo ir pasirodymo pagrindas, o klipas bei performansas estetiškai atsikartoja kostiumu, dramaturgija bei scenografija. Segmentai trikampiu atkartoja pagrindines kūrinio temas - mirtį, laisvę bei tikėjimą.
Nancie Naive (g. Emilė Skolevičiūtė) - kylanti populiariosios
kultūros, šiuolaikinio meno ir kino superžvaigždė, socialinių
tinklų persona, įkūnytas kūrybinis superego, pati sau kūrinys,
produktas, prekė ir reklama. Ji domisi moters vaidmeniu šių dienų
vakarietiškoje visuomenėje, populiariosios kultūros ir
krikščionybės sampratų kryžkelėse, tad Nancie nagrinėjamų problemų
visumą sutalpina superžvaigždės sąvoka. Superžvaigždė - kruopščiai
pateikiamas reprezentacinis šiuolaikinės moters paveikslas, šių
dienų ikonografija socialinių tinklų ir nesibaigiančios pasiūlos
"kryžiaus karuose".
Edvino Mikulskio "Meet Me Halfway"
Specialiai NDG renginių ciklui sukurtas šokio performansas apie
grožį, santykį su kūnu, patiriamą euforiją, manipuliaciją ir
priklausomybę nuo psichologinio ryšio su savo atvaizdu. Atlikėjai
pasineria į simuliaciją, į fetišizuotą miražą, kuriame nėra aiškaus
naratyvo, jie išgyvena fragmentus, kalbančius apie skirtingas
patirtis. Šios patirtys - tai pakilimai ir nuopuoliai, kurių
atspirties taškas visuomet yra narciziškasis aš. Dekoratyvi
performanso erdvė yra klasikinio grožio pastišas - ši imitacija
klausia apie grožio individualumą ir butaforijos santykį su
realybe. Kiek tikri ir kiek priimtini yra mūsų grožio
idealai?
Atlikėjai: Edvinas Mikulskis, Valerija Gneuševa
Edvinas Mikulskis - tarpdisciplininio meno kūrėjas, įgijęs grafikos bakalauro ir tapybos magistro diplomus Vilniaus dailės akademijoje. Šiuo metu daugiausiai dirba tapybos ir performanso srityse. Tiek tapybos darbai, tiek šokio performansai vis iš naujo prieina prie menininkui esmine tapusios temos - identiteto. Tapatybės problematika atsiskleidžia per sapno logika paremtą tapybą ir kūniškumą, stereotipus kvestionuojantį poledance šokio žanrą.
Valerija Gneuševa - profesionali šokėja, baigusi M. K.
Čiurlionio menų mokyklą, ten įgijusi šiuolaikinio šokio specialybę,
vėliau savo įgūdžius ji tobulino Université d'Angers Prancūzijoje
ir Copenhagen Contemporary Dance School Danijoje. Kelerius metus
dirbo šiuolaikinio šokio mokytoja "Low air" šokio mokykloje
Vilniuje, šiuo metu Valerija labiausiai garsėja kaip pole dance
šokio atstovė. Jos pasirodymus galima pamatyti kabareto
renginiuose, festivaliuose, muzikiniuose klipuose, TV
projektuose.
Prieš performansus 18 val. NDG auditorijoje vyks dr. Denio
Petrinos paskaita "Anti-, dis-, hyper-, hypo-, para-, sub-: apie
grožio (trans)mutacijas".
Performansai ir paskaita yra atviri ir nemokami. Registracija
nereikalinga.
Renginiai yra Nacionalinės dailės galerijos ciklo "Dėl grožio?"
dalis.
Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.
Dizainerė Julija Lečaitė
19:00
Nancie Naive "Buy Me, God" ir Edvino Mikulskio "Meet Me Halfway" performansai