2011 01 27
Šveicarijos menininkų portretai
18:00  val.
Auditorija

 

Šveicarijos menininkų portretai

Maxas Billas - meistro žvilgsnis (Max Bill - das absolute Augenmass). 2008 m., 93 min.

rež. Erich Schmid


Daugiau informacijos >
2011 02 10
Šveicarijos menininkų portretai (1)
18:00  val.
Auditorija

 

Šveicarijos menininkų portretai

Dieteris Rothas (Dieter Roth), 2003 m., 115 min.

rež. Edith Jud


Daugiau informacijos >
2011 02 24
Šveicarijos menininkų portretai (2)
18:00  val.
Auditorija

 

Šveicarijos menininkų portretai

Jeanas Tinguely (Jean Tinguely). 2003 m., 53 min.

rež. Peter K. Wehrli


Daugiau informacijos >
2011 03 10
Šveicarijos menininkų portretai (3)
18:00  val.
Auditorija

 

Šveicarijos menininkų portretai

Signerio lagaminas - kelionė su menininku Romanu Signeriu

(Signer's Suitcase - on the Way with the Artist Roman Signer).  1996 m., 82 min.

rež. Peteris Liechti


Daugiau informacijos >
2011 03 17
Šveicarijos menininkų portretai (4)
18:00  val.
Auditorija

 

Šveicarijos menininkų portretai

Paulas Klee: angeliška tyla (Paul Klee: The Silence of the Angel). 2005 m., 130 min.

rež. Michael Gaumnitz


Daugiau informacijos >
2011 03 31
Šveicarijos menininkų portretai (5)
18:00  val.
Auditorija

 

Šveicarijos menininkų portretai

Imago: Meret Oppenheim. 1989 m., 90 min.

rež.: Pamela Robertson-Pearce, Anselmas Spoerri


Daugiau informacijos >
2011 04 01
ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA
18:00  val.
Auditorija

 

ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA

Baletas kosmose
Avangardiniai šokio filmai


Daugiau informacijos >
2011 04 07
ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA (1)
18:00  val.
Auditorija

 

ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA

Gestas kaip šokis
Maya Deren ir Meredith Monk


Daugiau informacijos >
2011 04 14
ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA (2)
18:00  val.
Auditorija

 

ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA


Naujas žvilgsnis
Merce Cunningham ir William Forsythe


Daugiau informacijos >
2011 04 21
ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA (3)
18:00  val.
Auditorija

 

ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA

Šokis kaip architektūra
Anne Teresa De Keersmaeker kartu su Thierry De Mey


Daugiau informacijos >
2011 04 28
ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA (4)
18:00  val.
Auditorija

 

ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA


Šokis kaip įkūnyta muzika
Anne Teresa De Keersmaeker, kartu su Thierry De Mey


Daugiau informacijos >
2011 05 25
NUO EKSTAZĖS IKI EUFORIJOS. 50 metų kitokio ispaniško kino
18:00  val.
Auditorija

 

NUO EKSTAZĖS IKI EUFORIJOS. 50 metų kitokio ispaniško kino

Gegužės 25-29 d., 2011
Nacionalinės dailės galerijos auditorija
Kino centras Skalvija


Daugiau informacijos >
2011 10 14
IN FOCUS 2011 pristato trumpametražių filmų kolekciją KONTAKTAI apie žymiausius pasaulio fotografus
18:00  val.
Auditorija

 

Spalio 14 ir 21 dienomis tarptautinis fotografijos meno festivalis IN FOCUS kviečia į Nacionalinę dailės galeriją, kurios kino salėje bus rodomi trumpametražiai filmai (13 min.) iš prancūzų kolekcijos "Kontaktai". Peržiūrą lydės kultūros kritiko Jurijaus Dobriakovo komentarai.


Daugiau informacijos >
2011 11 29
Alaino Fleischerio filmo „Pokalbiai su Jean-Luc Godard‘u" peržiūra
17:00  val.
Auditorija

 

Kviečiame į Alaino Fleischerio filmo "Pokalbiai su Jean-Luc Godard'u" peržiūrą ir susitikimą su režisieriumi


Daugiau informacijos >
2011 12 29
Dokumentinio filmo „Česlovo Milošo amžius" premjera
19:00  val.
Auditorija

 

Filmo trukmė - 1 val. 44 min.
Rež. Juozas Javaitis


Daugiau informacijos >

ŠOKIS KINE. KŪNO IR VAIZDO CHOREOGRAFIJA


Baletas kosmose

Avangardiniai šokio filmai 

Pakvaišusių šaukštų šokis (Dance of the Looney Spoons), rež. Stan Vanderbeek, 1959, 5 min.
Tiltai sukasi ratu (Bridges-Go-Round), rež. Shirley Clarke, 1958, 7 min.
Devynios variacijos šokio tema (Nine Variations on a Dance Theme), rež. Hilary Harris, 1966, 13 min.
Spalvotas šokis (Dance Chromatic), rež. Ed Emshwiller, 1959, 7 min.
Dviejų šokis (Pas de deux), rež. Norman McLaren, 1968, 13 min.
Apskritimai II (Circles II), rež. Doris Chase, 1972, 8 min. 

Vakaro programą pristatys Natalija Arlauskaitė, filologė, kinotyrininkė, Vilniaus universiteto Lyčių studijų centro docentė.

Filmai rodomi iš 16 mm kino juostos. 

 

Įėjimas į filmų seansus nemokamas
Filmai originalo (šokio) kalba

Programos kuratorė Silvija Aurylaitė     

 

LANKSTINYS


Balandžio mėnesį Nacionalinės dailės galerijos  auditorijoje rodome penkių vakarų kino ciklą "Šokis kine. Kūno ir vaizdo choreografija", pristatantį filmus, kuriuose persipina choreografijos ir kino raiškos priemonės. Programoje matysite retus ir mažai žinomus avangardinius šokio filmus bei pasaulinio garso choreografų ir kino kūrėjų darbus.


Šiuolaikinis šokis iš prigimties siekia išraiškos laisvės, išsivaduoti nuo bet kokių suvaržymų, taip pat ir nuo teatro scenos ribų. Kino medija leido jas peržengti, rinktis gamtinę, urbanistinę ar virtualią aplinką. Paradoksalu, kad perkelta į kiną, choreografija pateko į ekrano ribojamą erdvę ir jos šeimininkų - filmų kūrėjų - rankas. Kino režisieriams tai tapo akstinu pradėti eksperimentuoti su kamera ir įvairiais šokio vaizdavimo kino ekrane būdais.

Šiuolaikinių šokio filmų prototipu laikomas nebylus, bet vizualiai iškalbingas Maya'os Deren darbas "Choreografijos etiudas kamerai" (1945). Filmą, kuriame judria kamera sekamas šokantis kūnas, Deren papildė antru choreografijos sluoksniu, sukurtu, pasitelkiant montažą ir specialiuosius efektus. Naujos vizualiosios kalbos atradimai davė pradžią ir naujai meno formai.

Šokiu kamerai (angl. dance for camera) šiandien vadinama choreografija, sukurta specialiai filmui, egzistuojanti tik filmo erdvės ir laiko konfigūracijoje. Daugelyje šiuolaikinių šokio filmų atpažįstamos ankstyvųjų Deren filmų savybės - tai nenaratyviniai, neverbaliniai, trumpo metražo ir nedidelio biudžeto filmai. Eksperimentiškumas taip pat lieka neatsiejamu bruožu - vis dar vyksta specifinės šokio filmų kalbos ir santykio su žiūrovu paieškos. Choreografus domina neatrastos kūno judesio vaizdavimo kine galimybės, filmų kūrėjus - kinematografinio šokio kūrimo būdai. Drauge jie siekia, neperžengiant kino ekrano ribų, sukurti unikalią kūno ir
vaizdo choreografiją - poetinį (vertikalųjį) pasakojimą, kaip alternatyvą horizontaliajam tradicinio kino naratyvui.